Eurocopter EC-725 Cougar (Франция)

NC 621 cannon pod

maquetland.com

The NC 621 cannon pod extends the range of missions (attack, close fire support, protection, self-defence) of the helicopters and lightest aircrafts. It provides airplanes with 20mm firepower previously restricted to 0.50 weapons. The NC 621 has been developed around the 20 M 621 cannon which is well known for its high accuracy, for simplicity (operation and maintenance) and which fires the 20mm x 102 NATO standard ammunition. The effectiveness and reliability of the NC 621 has been widely proven on various platforms.

– Gaz operated,
– Average firing rate: 750 rounds per minute,
– Ammunition stowage capacity: 180 or 250 ammunition
– Effective range: up to 2,000mSource nexter-group.fr

History of Airbus Helicopters H725/EC725 (Caracal/Super Cougar)

The Eurocopter EC725 series helicopters were developed in accordance with the requirements of the French Air Force for military long-range search and rescue SAR platforms. Eurocopter began converting the existing AS532 “Puma” series (referring to the previous SA 330 “Puma” brand) to the AS 532 A2 “Puma”. Formal trials of the design were conducted from 1996 to 1999, during which time many areas were found to be lacking in development. This prompted a second submission – EC 725 “Super Cougar” – to appear. The helicopter is equipped with two Turbomeca Makila series turboshaft engines, each producing 2,400 hp, driving a five-blade main rotor and a four-blade tail rotor.

After its maiden flight in January 2001, the aircraft entered service with the French Air Force in 2005 as the “Eurocopter EC 725 Caracal”, priced at 15 million euros each.

The key to the EC 725’s design is its long-range capability and medium lift mass. Originally developed for SAR roles, the type has steadily increased in use in roles such as special forces “taxi”, humanitarian relief, troop transport, and VIP transport. As such, the type can be configured to carry up to 28 infantrymen, 12,500 pounds of cargo, or 12 stretchers (with medics for medical evacuation missions).

With optional armament, the EC 725 can be equipped with a pair of window-mounted general purpose machine guns (FN MAG or equivalent) or side-mounted 68mm rocket pods or side-mounted 20mm GIAT cannon pods.

The EC 725 was piloted by two crew members in a tightly framed cockpit, followed by a crew chief in the aft cabin (and, where appropriate, the window gunner). The cockpit is fully digital, with a full-color map display and a clear LCD display. The nacelle occupies most of the interior space in the middle of the hull, and the turboshaft engine is mounted on top of the nacelle.

The engine drives the main blades in a conventional manner, with a drive shaft extending in the tail boom to the tail rotor. The landing gear consists of two single-wheel main legs and a double-tire front leg. The in-flight refueling probe can be installed on the front and starboard side of the aircraft for in-flight refueling, which greatly expands the operating range.

Customers can use a variety of kits to equip the EC 725 with the required task roles.

Operators of the EC 725 (in addition to the French Air Force and Navy) include the Brazilian Air Force, Navy, Army and Government, Kazakhstan Air Force, Indonesian Air Force, Royal Saudi Air Force and Royal Malaysian Air Force and Mexican Air Force. About 30 are in use, and dozens more are on order – some of which will be produced locally in Brazil and Kazakhstan.

Пользователи

Карта пользователей EC725.

Саудовская Аравия

Королевские ВВС Саудовской Аравии  : 11 на вооружении

Бразилия

В 2008 году правительство Бразилии объявило, что завод Helibras  (ин) в Итажубе в штате Минас-Жерайс будет производить 50 экземпляров самого современного Super Cougar (EC725). Первый экземпляр, сделанный во Франции (как и десять последующих), поступил на вооружение в 2011 году. Двенадцатый, доставлен виюнь 2014, является первым произведением в Бразилии.

  • Бразильские ВВС  : заказано 18 штук.
  • ВМС Бразилии  : 16 командуют, 5 могут стрелять двумя AM-39 Exocets.
  • Воздушное командование бразильской армии  : 16 командиров.
Франция

18 будут доступны в 2018 году, 19- й самолет в 2014 году будет заменен новым агрегатом, введенным в эксплуатацию в 2019 году. В 2016 году было объявлено, что к 2021 году 19 самолетов будут переданы в дар ВВС. В мае 2020 года ожидается поставка 9 каракалов для ВВС в период с 2023 по 2024 год.

  • ВВС  : 10 на вооружении:

    • EH 1/67 Пиренеи
    • GAM 56 Vaucluse  : 3 самолета
  • Армейская легкая авиация

    4- й РЗПС

     : 8 на вооружении для специальных операций.

  • Морское воздухоплавание  : 0 в строю. В 2013 году в Ланвеок-Пульмик для спасения на  море базировались 2 самолета EC225 , подаренных ВВС в середине 2016 года:
Венгрия

Венгерские ВВС  : заказано 16 шт.14 декабря 2018 г. оснащен системой вооружения HForce

Индонезия

Только ВВС Индонезии  : 6 в строю. Еще 8 заказаны на9 января 2019 г.,.

Казахстан

Заказано 20, в том числе 2 в VIP-версии для правительства.

Кувейт

Кувейт вошел в систему август 2016 г.заказ на 30 вертолетов Caracal от Airbus на сумму более одного миллиарда евро. Контракт предусматривает обучение экипажей, механиков и техническое обслуживание в эксплуатационных условиях в течение не менее двух лет, а также строительство всех устройств на заводе в Мариньяне . Первый экземпляр должен был быть доставлен в конце 2018 года, а последний – в 2020 году, но после прерывания поставки первых двух устройств в ноябре 2019 года из-за проблем с турбиной контракт был приостановлен до возобновления в апреле 2021 года.

  • ВВС Кувейта  : заказано 24 штуки.
  • Национальная гвардия: заказано 6 человек.
Малайзия

Королевские ВВС Малайзии  : Правительство Малайзии подписалось на приобретение 12 самолетов для замены устаревшего Sikorsky S-61 Nuri .

Мексика

Мексиканские ВВС  : заказано 18 штук.

Таиланд

Королевские ВВС Таиланда  : 4 самолета заказаны в 2012 году вместо Bell UH-1H и получены в августе 2015 года. Два других самолета, заказанные в 2014 году, были поставлены в 2016 году. Еще 2 самолета должны быть поставлены в конце 2018 года, еще 4 – заказаны.20 сентября 2018 г. должно быть к 2021 году доведение автопарка до 12.

Сингапур

Республика Сингапур военно-воздушные силы  : заказано шестнадцать самолетов.ноябрь 2016замена AS332 Super Puma и, возможно, 34 Caracal в качестве опции, чтобы получить текущее количество AS332 Super Puma в эксплуатации. Первая поставка 30 марта 2021 года.

Текущие переговоры

Индия

Airbus Helicopters присоединяется к Mahindra Defense для создания совместного предприятия по нескольким вертолетным программам для вооруженных сил Индии , включая программу под названием RSH ( Reconnaissance and Surveillance Helicopter ) с участием 200 самолетов.

Провал переговоров

Польша

Airbus Helicopters готовилась оснастить польскую армию транспортными вертолетами (запланировано 50 EC725 Caracal) и штурмовиками (запланировано 32, Airbus Helicopter предлагает EC665 Tiger ) на сумму около 3 миллиардов евро. Сложные переговоры после смены правительства осенью 2015 года были сосредоточены, в частности, на промышленных партнерах Airbus Helicopters в Польше. В4 октября 2016 г.Польша объявляет об отмене переговоров с Airbus.

Specifications (EC725 Caracal)

Data from Airbus Helicopter

General characteristics

  • Crew: 1 or 2 (pilot + co-pilot)
  • Capacity: 1 chief of stick + 28 troops or 5,670 kg (12,500 lb) payload
  • Length: 19.5 m (64 ft 0 in)
  • Height: 4.6 m (15 ft 1 in)
  • Empty weight: 5,330 kg (11,751 lb)
  • Gross weight: 11,000 kg (24,251 lb)
  • Max takeoff weight: 11,200 kg (24,692 lb)
  • Powerplant: 2 × Turboméca Makila 2A1 turboshaft engines, 1,776 kW (2,382 hp) each
  • Main rotor diameter: 16.20 m (53 ft 2 in)
  • Main rotor area: 206.1 m2 (2,218 sq ft)

Performance

  • Maximum speed: 324 km/h (201 mph, 175 kn) in level flight
  • Cruise speed: 262 km/h (163 mph, 141 kn)
  • 324 km/h (201 mph, 175 kn)
  • Range: 920 km (570 mi, 500 nmi)
  • Ferry range: 1,253 km (779 mi, 677 nmi)
  • Service ceiling: 6,095 m (19,997 ft)
  • Rate of climb: 7.4 m/s (1,460 ft/min)

Development

The EC725 Caracal at RIAT 2009

The EC725 was developed to meet a French Air Force requirement for a specialist helicopter for Combat Search and Rescue operations. The AS 532 A2 Cougar model was examined and rejected for this purpose following extensive trials between 1996 and 1999. The primary improvements desired by the French Air Force were more powerful engines, greater flight endurance and improved combat durability. Eurocopter opted to pursue development of a more ambitious derivative of the AS 532 to meet this need, which was later designated as the EC725. The EC725 was initially named Cougar Mk II+ due to treaty reasons. The new aircraft also featured new mission equipment and autonomous avionics, along with other changes to meet the French specification.

On 27 November 2000, the first EC725 prototype performed its maiden flight at Marignane, and on 15 January 2001, the first public presentation of the new helicopter took place. In concurrent development of the military-orientated EC725, Eurocopter also developed a civil-orientated counterpart, which was designated as the EC225. The French Air Force subsequently ordered an initial six EC725s to perform the Combat Search & Rescue mission, the first of these was delivered in February 2005. A follow-on order for eight more EC725s was placed for the French Armed Forces in November 2002; a total fleet of 20 EC725s in French service was envisioned in 2004.[unreliable source?]

By 2015, the EC725, since re-designated as the H225M, was being manufactured on two separate production lines in France and Brazil. In July 2015, Airbus Helicopters announced that it was considering setting up a third assembly line in India if the firm was successful at winning an Indian tender for naval helicopters.

Operational history

Opération Balistein the summerthe war in AfghanistanKabul International AirportSAGEMForward looking infraredFADECAmericaHelibrasItajubáBrazilian Air ForceBrazilian Army Aviation CommandMBDABrazilian armed forcesfull operational capabilitySecretariat of National DefenseMexican Air ForceJaliscoJalisco New Generation CartelColimaSearch and RescueSikorsky SH-3 Sea KingMalaysia Airlines Flight 370Royal Malaysian Air ForceSouth China SeaStrait of Malacca2015 Sabah earthquakeMalaysia Air ForceLaban RataMount KinabaluIndonesian Air ForceIndonesian Aerospacemaintenance, repair and overhaulMil Mi-8Mil Mi-14CSARASWSOSMEDEVAC33rd Air BasePresident of PolandAleksander Kwasniewskigentlemen’s agreementamphibious assault shipsKuwait Air ForceMinistry of DefenseKuwait National GuardNasser Sabah Al-Ahmad Al-SabahWestland Sea KingIndian Coast GuardSikorskyS-92Republic of Singapore Air Force

Какие у Tiger клыки

Задачи, которые призван выполнять боевой винтокрыл, полностью отразились в той «смерти в оправе стальной», которую он поднимает с собою в воздух.

На крыле-консоли машины предусмотрены четыре точки подвески вооружения, которые можно также использовать и для подвесных баков с дополнительным объёмом топлива.

И тут есть свои интересные подробности, которые, увы, свидетельствуют не в пользу высокого потенциала инженерной мысли Западной Европы. Так, над разработкой ракет для вертолёта немцы вкупе с французами трудились аж почти 40 лет!

Возникает вопрос: не легче ли было сразу прекратить эти терзания и закупить у американцев их достаточно проверенный и эффективный Hellfire? Впрочем, логика, возможно, диктуется желанием обеспечить собственную суверенность в преддверии гипотетического создания европейской армии без участия Большого Брата из-за океана.

Как бы то ни было, и в области ракет «воздух-воздух», закреплённых на консолях (4 ед.) французы используют свою разработку Mistral, хотя в немецкой версии Tiger, как правило, комплектуется Stinger.

wikimedia.org
Tiger вооружён 30-мм пушкой GIAT 30M/781.

Есть у Tiger и собственная пушка на турельной установке – причём не просто позаимствованная у других родов войск (как это нередко случается даже у нас, чего уж там), а специально разработанная для этого вертолёта с учётом минимизации последствий выстрела в безопорном пространстве.  

Надо всё-таки отметить, что пушка российского «аллигатора» точнее кладёт снаряды в цель, так как придаёт более высокую изначальную скорость боеприпасу (970 м/с) при его большей массе (400 г). Таковы факты, которые, как известно, самая упрямая вещь в мире.

definition – Eurocopter_EC_725_Cougar

of Wikipedia

   Advertizing ▼

Wikipedia

Eurocopter EC 725 Cougar

Материал из Википедии — свободной энциклопедии

Перейти к: ,

EC 725 Cougar II
EC 725R2 ВВС Франции на авиабазе Fairfod, Великобритания, 2009 год.
Типвоенно-транспортный вертолёт
РазработчикEurocopter
Первый полёт 27 ноября
Начало эксплуатациифевраль
Статусэксплуатируется
Основные эксплуатанты ВВС ФранцииВВС БразилииВВС Мексики
Стоимость единицы US$ 50 млн.
Базовая модельEurocopter AS 532
 Изображения на Викискладе

Eurocopter EC 725 Cougar — многоцелевой вертолёт, созданный компанией «Eurocopter». Первый полет состоялся в ноябре 2000 года.

Вертолеты EC 725 Cougar стоят на вооружении ВВС Бразилии и Франции .

Тактико-технические характеристики

Технические характеристики

  • Экипаж: 1-2 человека
  • Пассажировместимость: до 29 солдат
  • Грузоподъёмность: 5 555 кг
  • Длина: 19,5 м
  • Длина фюзеляжа: 16,79 м (с хвостовым винтом)
  • Диаметр несущего винта: 16,2 м
  • Диаметр рулевого винта: 3,15 м
  • Максимальная ширина фюзеляжа: 2,0 м
  • Высота: 4,97 м (с хвостовым винтом)
  • Площадь, ометаемая несущим винтом: 206,12 м²
  • База шасси: 5,25 м
  • Колея шасси: 3,0 м
  • Масса пустого: 5 445 кг
  • Максимальная взлётная масса:

    с подвесным грузом: 11 200 кг

    11 000 кг

  • Силовая установка: 2 × турбовальных Turbomeca Makila 2A
  • Мощность двигателей: 2 × 2 101 л.с. (2 × 1 567 кВт)

Габариты грузовой кабины

  • Длина: 7,87 м
  • Ширина: 1,8 м
  • Высота: 1,45 м
  • Полезный объём: 15,0 м³

Лётные характеристики

  • Максимально допустимая скорость: 315 км/ч
  • Крейсерская скорость: 296 км/ч
  • Боевой радиус:  

    • при переброске 19 солдат (110 кг): 463 км
    • при поиске в течение 30 мин. над районом моря и запасом топлива на 30 мин. полёта: 389 км
  • Практическая дальность: 1 450 км (без дополнительных баков)
  • Перегоночная дальность: 1 852 км
  • Продолжительность полёта: 6,5 часов
  • Нагрузка на диск: 53,4 кг/м² (при максимальной взлётной массе)
  • Тяговооружённость: 285 Вт/кг (при максимальной взлётной массе без подвески)

Вооружение

  • Стрелково-пушечное:  

    • 2 × 20 мм пушки 180 сн. на ствол и/или
    • 2 × 7,69 мм пулемёта 1000 пат. на ствол
  • Неуправляемые ракеты: 2 × 19 × 68 мм ракет

См. также

Родственные разработки
  • Aérospatiale Puma
  • Eurocopter AS 332
  • Eurocopter EC 225
  • Eurocopter AS 532
Аналоги
  • Sikorsky S-92
  • AgustaWestland EH101
  • NHI NH90
Списки

Список вертолётов

Примечания

  1. Jane’s All The World’s Aircraft 2004-2005 / Paul Jackson. — Jane’s Information Group, 2004. — P. 262-263. — 860 p. — ISBN 0-7106-2614-2
Файл:Air template.gifЭто незавершённая статья об авиации. Вы можете помочь проекту, исправив и дополнив её.

Super Puma Engines

The helicopters are powered by two Turbomeca Makila 2A engines mounted above the main cabin and equipped with dual channel duplex full authority digital engine control (FADEC). Each engine provides 1,566kW of take-off power, representing an increase of 15% power compared to the Makila 1A2 fitted on earlier versions of the AS332 Super Puma.

The engines are fitted with intake grills and Centricep intakes to protect the engine against the ingestion of debris and dust. The gearbox has been reinforced to accommodate the extra power.

The self-sealing fuel tanks are installed under the cabin floor and auxiliary tanks can be fitted in the cargo hook well, in the sponsons and in the cabin.

Знакомьтесь: зверь из породы кошачьих

Все эти летательные аппараты характеризует возможность поражать как наземные, так и воздушные цели, эксплуатация в любое время суток и при любой метеосводке, повышенная живучесть. По ряду своих характеристик именно Tiger, неплохо зарекомендовавший себя в Мали, а также в Афганистане, представляет угрозу для российских вооружённых сил.

Не стоит забывать, что эта грозная машина, предназначенная для уничтожения тяжёлой бронетехники, проектировалась и создавалась в годы холодной войны для нейтрализации именно советских танков. На сегодня Tiger, за лопастями винтов которого почти сорокалетняя история, готовится к очередному перерождению на этот раз в версии Mk III, причём не позднее 2024 года. Нашим военным стоит повнимательнее присмотреться к оружию, которое натовцы считают одним из своих самых выдающихся достижений.

wikipedia.org
Франко-германский вертолёт EC 665 Tiger.

Development

The EC725 Caracal at RIAT 2009

The EC725 was developed to meet a French Air Force requirement for a specialist helicopter for Combat Search and Rescue operations. The AS 532 A2 Cougar model was examined and rejected for this purpose following extensive trials between 1996 and 1999. The primary improvements desired by the French Air Force were more powerful engines, greater flight endurance and improved combat durability. Eurocopter opted to pursue development of a more ambitious derivative of the AS 532 to meet this need, which was later designated as the EC725. The EC725 was initially named Cougar Mk II+ due to treaty reasons. The new aircraft also featured new mission equipment and autonomous avionics, along with other changes to meet the French specification.

On 27 November 2000, the first EC725 prototype performed its maiden flight at Marignane, and on 15 January 2001, the first public presentation of the new helicopter took place. In concurrent development of the military-orientated EC725, Eurocopter also developed a civil-orientated counterpart, which was designated as the EC225. The French Air Force subsequently ordered an initial six EC725s to perform the Combat Search & Rescue mission, the first of these was delivered in February 2005. A follow-on order for eight more EC725s was placed for the French Armed Forces in November 2002; a total fleet of 20 EC725s in French service was envisioned in 2004. unreliable source?

Brazilian Air Force H225 operate Star SAFIRE III

Star SAFIRE III – portaldefesa.com

Star SAFIRE III Features

  • Multi-mission capable
  • High-resolution color spotter scope
  • Matched multi-FOV optics
  • Image intensified low-light camera
  • Image blending
  • Reliable 24/7 operation
  • Optimized usability
  • Multiple laser payloads
  • Maintain Star SAFIRE family compatibility
  • Commercially developed, MIL qualified

Benefits

  • Can be used in applications as diverse as land force protection, shipboard open ocean and littoral patrol, and long range airborne reconnaissance
  • Extends identification range performance by providing maximum detail from covert stand-off distances
  • All cameras feature multiple FOVs maintaining situational awareness while also achieving long range performance and enabling Image Blending
  • Brings true all day and all night imaging capability in multiple wavebands, and forms the basis for image blending
  • Combine critical spectral information from IR imager with image intensified low-light camera or long range spotter scope
  • High MTBF and proven combat survivability in demanding arctic and desert environments
  • View and track ground locations using the fully-embedded IMU; follow moving targets with the multi-mode Autotracker
  • Covertly illuminate wide areas, point out distant targets to other forces, and determine target distance and location
  • Total cable compatibility allows operators to upgrade existing Star SAFIRE family installations with plug-and-play simplicity
  • All-weather design is qualified to the most demanding requirements of MIL-STD-810 and 461

Star SAFIRE III – portaldefesa.com

Star SAFIRE III Source flir.com

Dillon Aero M134D

The Dillon M134D Gatling Gun is the finest small caliber, defense suppression weapon available. It is a six barreled, electrically driven machine gun chambered in 7.62mm NATO and fires at a fixed rate of 3,000 shots per minute. Gatling Guns typically feed from a 3,000 or 4,000 round magazine. They are capable of long periods of continuous fire without threat or damage to the weapon making them an excellent choice for defensive suppression.

Dillon Guns are reliable. The M134D has system life in excess of 1,500,000 rounds and an average time between stoppage greater than 30,000 rounds. In the unlikely event of a stoppage the weapon can be serviced and made operational again in under one minute. The multi barrel design means that each barrel only experiences a 500 round per minute rate of fire. This allows for repeated long bursts of fire and a barrel group life of 200,000 rounds. Source: dillonaero.com

TypeMinigun
Caliber7.62x51mm NATO
MagazineBelt fed, 4.000 rounds
OperationGatling principle, externally powered
Fire selector0-F
Rate of fire3.000 rpm
Barrel length559 mm
Rifling?
Muzzle velocity869 m/s
Stock
Length749 mm
Width?
Height?
Weight15.88 kg
SightsVarious optional optical sights

Source weaponsystems.net

На вооружении

Бразилия Бразилия — в 2008 году заказано 50 EC725 на общую сумму €1,85 млрд. Вертолёты будут собираться в Бразилии по лицензии.. В Бразилии вертолёт получил обозначение UH-15A Super Cougar.

  • ВВС Бразилии
  • Армия Бразилии
  • ВМФ Бразилии

Франция Франция — заказано 11 EC725 Caracal для ВВС и 8 единиц для Армии

  • ВВС Франции — 7 EC725 Caracal, по состоянию на 2012 год
  • Армия Франции — 8 EC725 Caracal, по состоянию на 2012 год

Казахстан Казахстан — в мае 2012 года заказано 20 EC725. Вертолёты будут собираться в Казахстане.

ВВС Казахстана

Индонезия Индонезия — в апреле 2012 года заказано 6 EC725. Вертолёты будут поставлены к 2014 году.

ВВС Индонезии

Таиланд Таиланд — заказано 4 EC725 на общую сумму $128 млн, по состоянию на сентябрь 2012 года. Поставка вертолётов должна завершится в течение 30-и месяцев.

ВВС Таиланда

Малайзия Малайзия — в октябре 2008 года заказано 12 EC725 (8 единиц для ВВС и 4 для ВМС) на общую сумму $600 млн. Начало поставок запланировано на 2012 год.

  • ВВС Малайзии
  • ВМС Малайзии

Мексика Мексика — заказано 12 EC725 (6 единиц заказано в марте 2009 года и еще 6 в сентябре 2010 года)

ВВС Мексики — 2 EC725, по состоянию на 2012 год

Кувейт Кувейт — заказано 30 EC725 (август 2016 г.). Поставки техники начнутся в январе 2019 года.

Design

The EC725 is based on the Eurocopter AS 532 Cougar, improving upon the design with a five-blade composite main rotor incorporating a new airfoil shape to reduce vibration levels. The helicopter can be fitted with removable armour plating to protect the troops and is powered by two Turbomeca Makila 1A4 turboshaft engines mounted over the cabin, which feature a dual-channel full authority digital engine control (FADEC) system. They can be fitted with an anti-icing system to enable the aircraft to operate in very cold climates. Other improvements include a reinforced main rotor gearbox and an all glass cockpit. The cockpit is equipped with an integrated display system featuring a digital map and active-matrix liquid-crystal display.

An FN MAG mounted on an EC725

The EC725 can be equipped with various military equipment and armaments, such as a pair of 7.62 mm FN MAG machine guns mounted within forward left and right windows, or a pair of 68 mm (2.75″) Thales Brandt or Forges de Zeebrugge side-mounted rocket launchers, each with 19 rockets, or the MU90 Impact aerial-launched torpedo. Furthermore, a combination of gun pods, rocket pods and Hellfire air-to-surface missiles can be mounted externally via the HForce Generic Weapon System (GWS) and targeted with Thales Scorpion helmet-mounted sight display (HMSD) and Wescam electro-optical sensor). The Exocet anti-ship missile has also been integrated upon Brazilian Navy EC725s. Brazilian EC725s are equipped with a Helibras-built countermeasures suite, which includes chaff and flares to confuse radar and heat-guided missiles respectively; Thales has also produced self-protection systems to equip French EC725s.

Eurocopter developed four primacy cabin configurations for the type. The Troop Transport version contains a seating arrangement for a maximum of 29 troops, in addition to the crew. A dedicated VIP transport version is designed to contain between 8 and 12 passengers. The Casualty Evacuation version can carry up to 12 stretchers along with a total of four seated medical staff. The Combat SAR configuration is fully equipped to perform search and rescue duties in a combat environment. According to Airbus Helicopters, the H225M is capable of undertaking various mission roles including combat search and rescue, long-range tactical transport, aeromedical transport, logistic support and shipboard maritime operations. The helicopter has day and night time search and rescue capabilities by way of a search radar and forward-looking infrared (FLIR); these allow the EC725 to be flown under visual meteorological and instrument flight rules conditions.

Поделитесь в социальных сетях:ВКонтактеFacebookX
Напишите комментарий